דלג לתוכן

פרויקטים קהילתיים

פרויקטים קהילתיים

אירועים קהילתיים לבניית חוסן.

יום מעשים הטובים  – התחדשות התקווה

פרויקט קהילתי לכבוד יום המעשים הטובים 2024 מיצב חברתי – אוהל טיפי שנקרא התחדשות התקווה.

יצאנו לדרך עם מיזם חברתי התחדשות התקווה. מטרת המיזם, בניית חוסן קהילתי, הוא זה שמאפשר להגשים חלומות של הפרט בעזרת קהילה.

התכנסות סביב האירוע שמאפשר לעצב גאווה מקומית ע"פ ערכיה. בניית אירוע קהילתי הוא אירוע מורכב, הדורש הובלה ומשאבים רבים.

אירוע קהילתי הוא למעשה שער כניסה למעורבות קהילתית משמעותית של  התושבים, המהווה הזדמנות לעיצוב זהותה המקומית של הקהילה. הצלחת האירוע תלויה, בין השאר, בהפיכתו למסורת קבועה, כזו המעגנת את המנהגים, הטקסים וערכי המקום.

בפרויקט קהילתי נעשו כמה שיתופי פעולה עם קבוצות שונות במועצה והקהילה לבניית מיצב חברתי – אוהל טיפי, שבו יוכלו המשתתפים להביע את עצמם בצורה יצירתית ותורמת לשיח החיובי.

המסר השנה, של יום המעשים הטובים יהווה הזדמנות לא רק לעזור לזולת ולסביבה, אלא להתחבר לתושבים ולהעמיק את ההיכרות של עובדי המועצה עם הקהילה.

בנוסף עובדי המועצה יהיו שותפים בהקמת המיזם ויהוו דוגמה לקהילה כתורמים ליישוב.

בבניית המיזם התגייסו שותפים רבים מתוכם, מתנדבים  מהקהילה, ארגון ויצו, עובדי רווחה וקהילה, בית ספר אור תורה, בני נוער, הגרעין בנות שירות, צופים, התנועה החדשה ובני עקיבא, מועדונית צעירים ובוגרים, מתנ"ס קדימה צורן, מועדון גמלאים, קבוצת צלמים גמלאים, הסורגות, בית ספר ניצני השרון ובנות מצווה, בית ספר שערי יהודית, בית ספר נתיבות משה, סטודנטיות מהרווחה,  הרשות הלאומית לביטחון קהילתי ועוד רבים אחרים.

בניית האוהל נעשה בצורה תהליכית, הרעיון התחיל בחיזוק הקהילה בעקבות אירועי 7 באוקטובר, להביא רוח חיובית ולכן קראתי למיזם התחדשות התקווה.

הנציגים של כל קבוצה עברו הדרכה איך לעבוד עם הקבוצות השונות שלקחו חלק מהאירוע החברתי. כל המשתתפים במיזם יצרו שיח על ערכים ובניית מסר חיובי . לאחר מכן נתנו ביטוי למסר  בצורה יצירתית בעזרת צבעים וציורו על הבדים.

חשוב לי לציין כאן כי כל הבדים נתרמו מויצו וחנות בדים קלאסיק, לכן ערך מוסף של המיזם מיחזור ומודעות לאיכות הסביבה.

הבדים נתפרו ליצירת שמיכת טלאים שעוטפת את האוהל שנבנה בצורת אוהל טיפי (אוהל אינדיאני). ברמה סימבולית המטרה של האוהל יצירת אחדות ותקווה בקהילה, כאשר השמיכה עוטפת ומאחדת אותנו לעם אחד.

התחלנו את תהליך התכנון והביצוע לקראת יום המעשים הטובים שהתקיים השנה ב -19.3, התוצאה של כל התהליך היה צריך להתקיים ביום המעשים הטובים הבינלאומי ב-14.4, בעקבות המצב נדחה ל18.4.

במקום התקיימות כמה סדנאות שהקהילה לקחה בהם חלק לעבר מסרים חיובים ולהרמת המורל. סדנת גדר המשאלות, סדנת עץ החלומות, סדנת למילים יש כוח וסדנה באוהל טיפי מעגלי שיח ויצירת מנדלות מבדים.

היה אירוע מרגש ומקרב לבבות בין התורמים למיזם לבין הקהילה שבה לראות וליצור ביחד עם המתנדבים שהיו חלק מהפרויקט.

בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בהקמת המיזם הקהילתי – התחדשות התקווה

ניתן לראות סרטון הסברה של הפרויקט הקהילתי – התחדשות התקווה

https://u.pcloud.link/publink/show?code=XZ12B10Z8pvaQiR90P5UsnjE0wQHXu74FdVy

 


 

יום כיף לכבוד חג השבועות בחדווה בגן למשפחות המילואים

לכבוד חג השבועות,  מחלקת משאבי התנדבות וקהילה יחד  עם העוגן יזמנו יום כיף למשפחות המילואים. המפגש התקיים בחדווה בגן , בחווה התכנסנו בסוכת גפנים , הם שמוע את הסיפור של החווה האורגנית ואיך זה התפתח ועוד לאחר מכן כל משפחה קיבלה סל גדול לקטיף ירקות , פרות ותבלינים בחווה.

בסוף הסיור כל משפחה קיבלה זר שיבולים עם ברכה .


גלריית תמונות מהאירועים השונים

The Butterfly Button