דלג לתוכן

הלוואה פנימית – כלי פיננסי המסייע לרשויות באישור ובהמלצת משרד הפנים

הלוואה פנימית – כלי פיננסי המסייע לרשויות באישור ובהמלצת משרד הפנים

תושבות ותושבים יקרים,
במסגרת השקיפות הציבורית להלן המידע המוסמך והמאומת בסוגיית הלוואה בסך 3 מיליון ש"ח, שתעלה לאישור מליאת המועצה לאחר בדיקה ובחינה מקצועית ודיון בהנהלת המועצה.

כמו רשויות נוספות באזורנו ובכלל בישראל גם קדימה צורן מתמודדת עם אתגרים כלכליים שנמשכו לאורך השנים הנובעים מעליה בהוצאות בתקופת הקורונה, המצב הבטחוני והמלחמה והסכמי עבודה חדשים שהושתו על כל הרשויות בישראל. לצד העלייה בהוצאות, מתמודדת קדימה צורן עם תמיכה ממשלתית נמוכה עקב המדד כלכלי-חברתי 8 שעל פיו נבחנים התמיכות במשרדי הממשלה. וכן, לאור העובדה כי שטחי המסחר ביישוב נמוכים בצורה משמעותית מהנדרש והמקובל ברשויות מקומיות.

כדי לתת מענה לצרכים הכלכליים, פועלת המועצה להגדלת הכנסות דרך קידום אזורי המסחר והתעשייה (מתחם רוטשטיין, מרכז מסחרי באזור התעשייה המערבי בסוף 2025 ועוד) אשר הגדילו ויגדילו את ההכנסה במיליוני שקלים.

על מנת להמשיך ולספק את רמת השירותים הניתנים לתושב, משרד הפנים ממליץ ומאפשר לקחת "הלוואה פנימית" ממקורות המועצה ולא מבנקים וגופים חיצוניים. באישור ובפיקוח משרד הפנים מתבצעת הלוואה "מתקציב הפיתוח" לטובת "התקציב השוטף" כאשר הריבית  המשולמת על ההלוואה עוברת במלואה לתקציב הפיתוח של המועצה ולא לבנקים.

 

למה עושים את זה?

התמודדות עם קשיים כלכליים:  השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד, עם עליות מחירים, מלחמה והוצאות בלתי צפויות. ההלוואה תאפשר לנו לגשר על הפער התקציבי ולשמור על יציבות כלכלית.

עידוד ממשלתי: משרד הפנים מעודד רשויות מקומיות לבצע מהלך כזה, מתוך הבנה לקשיים הכלכליים שנוצרו. המהלך מתבצע בזכות האישור החריג ופיקוח של משרד הפנים.

אין סיכון: מדובר בהלוואה פנימית, כלומר הכסף נשאר בתוך המועצה. אין ריביות לבנק, אין התחייבויות נוספות, והכסף יחזיר את עצמו בהדרגה.

 

למה זה חשוב לנו?

שמירה על רמת השירותים: הודות להלוואה נוכל להמשיך לספק לכם שירותים איכותיים, לשמור על המרחב הציבורי, לתחזק את התשתיות ולספק מענה לצרכים שלכם ושלכן.

תכנון לטווח ארוך: במקביל להלוואה, אנו מקדמים תוכניות התייעלות נוספות כדי להבטיח את יציבותה הכלכלית של המועצה.

 

האם יש חשש בלקיחת ההלוואה?

הנהלת המועצה, בליווי והמלצת משרד הפנים, בחנה היטב את הנושא וביצעה התייעצות עם אנשי מקצוע, לרבות התקשרות עם רו"ח חיצוני אשר בדק ואף הגיש המלצה בעניין זה. הנהלת המועצה הגיעה למסקנה כי לקיחת ההלוואה היא דרך הפעולה הנכונה בשעה זו.

 

מה הלאה?

ההצעה להלוואה תועבר לאישור המליאה, ואנו מאמינים כי רוב חברי המליאה יתמכו בה. לאחר אישור המליאה, נוכל להתחיל ליישם את ההחלטה ולפעול לשיפור מצבנו הכלכלי ולבנות תוכנית התייעלות.

The Butterfly Button